חדשות

הקרוזים בים התיכון – גידול צפוי של 22% במספר הנופשים

"כדי לקדם את תעשיית הקרוז במזרח הים התיכון חייבים לשפר את תנאי הביטחון והבטיחות"

הים התיכון נמצא במקום שני, אחרי הים הקריבי, בפריסתן של אוניות הקרוז המשייטות במימיו. כך מסר אתמול אירם דיאז פסטור נשיא MedCruise, האיגוד של מפעילי הקרוז בים התיכון, בכינוס השנתי של האיגוד המתקיים באתונה. לדבריו, כ-25 ספינות יוקרה צפויות להצטרף לצי אוניות הקרוז השטות בו ועובדה זאת תעניק גם לנמלים קטנים אפשרות להציע ולעגון בהם עם היצע של דברים שונים מהשגרתי.

בהודעה לעיתונות שפורסמה בעקבות יום הדיונים הראשון נאמר שהמסר המרכזי העולה מן הדיונים הוא שכדי לקדם את תעשיית הקרוז במזרח הים התיכון חייבים לשפר את תנאי הביטחון והבטיחות כדי לנצל את מגוון ההזדמנויות התיירותיות הקיים באזור. המזרח התיכון עדיין לא נהנה מן השגשוג בענף הקרוז וכך למשל נמלי יוון מארחים רק 10% מספינות הקרוז השטות ב"ים שלנו".

חברת הקרוז הפעילה ביותר בים התיכון היא MSC שאוניותיה מחזיקות בנתח של כ-16% מכלל הספינות המפליגות בו. סגן נשיא החברה, צ'רלס דר, אמר כי בכוונת MSC להגדיל את היצע המקומות שלה בים התיכון ב-25% אולם לדבריו העדר יציבות פוליטית במזרח הים התיכון, מטורקיה ועד לצפון אפריקה, אין בהם כדי לשכנע את החברה להסתכן ולהביא תיירים לאזור. בכנס נמסר כי קפריסין איבדה מאז 2010 כ-85% ממשטי הקרוז שנהגו לעגון בנמליה.

תגיות

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close
Close