חדשותראשי

מגמות 2020: יאכטות יוקרתיות, מסעות תגלית, ספינות ענק והגנה על הסביבה

עשרים וחמש ספינות קרוז ויאכטות חדשות יושקו במהלך שנת 2020, והן יוסיפו 38,000 מיטות לציי הקרוזים בעולם. כך מבשר הדוח השנתי שמוציא אתר האינטרנט קרוז-אינדסטרי-ניוז

ספינת הענק הגדולה ביותר שתושק בשלהי 2020 תהיה מרדי-גרא של קרניבל, שתוכל לשאת על סיפוניה 5,200 נופשים שיפליגו מפלורידה אל הים הקריבי. לצד האטרקציות החדישות שהיא תציע לאורחיה ראויה ספינה זאת לציון באשר מנועיה יוזנו בגז נוזלי  (LNG) שהוא ידידותי יותר לסביבה. לעומתה, Coral Geographer תוכל לארח רק 120 נוסעים והיא אחת הדוגמאות למגמה המתפתחת של מסעות תגלית יוקרתיים. 

בתחום היוקרה ייכנס השנה מותג המלונאות ריץ-קרלטון לזירה הימית עם היאכטה Evrima שתשיט 298 נופשים. מותג יוקרתי נוסף שמצטרף לענף הקרוזים הוא וירג'ין עם סקרלט-ליידי, שתציע מסעות למבוגרים בלבד לאיי הים הקריבי. 

באשר לתחום התגלית: עשר אוניות תגלית יחלו להפליג בשנת 2020. החברה הנורבגית Hurtigruten תוציא בחודש מרץ לדרכה את אונייתה החדשה Fridtjof Nansen, שתארח 530 נוסעים. חברת  Ponant תשיק השנה שתי ספינות המיועדות ל-180 נוסעים כל אחת ואילו Lindblad תציג באפריל את National Geographic Endurance. 

אונית תגלית, סילברסי. צילום: יח"צ

לצד האוניות החדשות יכנסו לא מעט ספינות להליך שיפוץ ושידרוג במבדוקים יבשים. תחום זה עשוי להכניס 3 מיליארד דולר בשנה הקרובה. ההסבר של כותבי הדוח של קרוז-אינדסטרי-ניוז הוא שהענף הפך לתחרותי במיוחד וחברות הקרוז עושות שימוש במבדוקים הללו כדי לשמר את הספינות שברשותן מתוך מגמה להאריך את חיי השירות שלהן עד ל-30 שנה. כך קרניבל ויקטורי תהפוך בהשקעה של 200 מיליון דולר ל-Carnival Radiance וכך רויאל קריביאן תשקיע 165 מיליון דולר ב-Allure of the Seas.

אוניות הענק והגידול במספרן של האוניות מחייבים גם את פיתוח הנמלים על ידי תוספת של רציפים וטרמינלים. התהליך הזה בולט בנמלי פלורידה, משם שטות האוניות ליעד הפופולרי ביותר – הים הקריבי. זה קורה גם במזרח אסיה, בשנחאי, עם החשיפה של עולם הקרוזים לצרכני התיירות בסין. במקביל, חברות הקרוז הגדולות מקימות אטרקציות יחודיות, ה"איים הפרטיים".

מגמה נוספת שתבלוט השנה תהיה צבועה ירוק. לצד מנועי הגז הנוזלי (במרדי-גרא וב-P&O Iona, שתיהן של קרניבל) יצמצמו חברות הקרוז את השימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים. בנוסף, מרבית האוניות המודרניות והגדולות שיכנסו לשירות בשנת 2020 יהיו עם  מערכות ניקוי גזי פליטה המאפשרות להן לעמוד בתקנות שנועדו להגן על הסביבה.

תגיות

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close
Close