אסיה פסיפיק

2018: שנה עגומה לענף הקרוזים בסין

נציגי הממשל ואלה של חברות הספנות מאמינים שמדובר בתופעה זמנית. הקלה בחוקי השייט, שיווק ישיר והסרת האיסור על סינים לבקר בדרום קוריאה יסייעו לענף

בעוד מזרח אסיה מגלה זה למעלה מעשור גידול מתמיד בתיירות בשיעור של 6%, יותר מאשר חלקי תבל אחרים (4%), הדבר אינו מוצא עתה את ביטויו בענף הקרוזים בכל הנוגע לסין. לאחר גידול מתמיד בעשור שחלף מגמת הגידול משנה כיוון ב-2018.

יש לכך סימנים נוספים: בתחילת השנה הופסקה פעילותה של SkySea, יוזמה משותפת של רויאל קריביאן וחברת התיירות הסינית  Ctripבמקביל, חברת נורווג'ן  החליטה להעביר את האניה נורווג'ן-ג'וי, שנבנתה עבור השוק הסיני, לנתיבי הקרוז לאלסקה באביב 2019. אולם השלטונות בסין וכן חברות תיירות מאמינים שהתמונה אינה כה עגומה.

אתר האינטרנט סיטרייד קרוז-ניוז הביא מדבריו של בכיר בענף התיירות של סין, וו ונקסו, שדיבר בכינוס של סיטרייד קרוז אסיה-פסיפיק (24.10.18). לדבריו המספרים שהוצגו ב-2018 והעובדה שחברות קרוז אחרות חדלו מפעילות בסין, הם תופעה זמנית.

אחת המכשולים על התפתחות ענף הקרוז בסין הוא האיסור הממשלתי על ביקורים של אזרחי סין בדרום קוריאה, עובדה שמונעת מהם לעלות על ספינות הקרוז הפוקדות את סיאול. הדוברים בכינוס צופים שבעקבות ההתפתחויות הפוליטיות יוסר האיסור.

דובר אחר, זינאן ליו, נשיא צ'יינה רויאל קריביאן, דיבר על כך שיש לשנות את ערוצי השיווק למכירה ישירה ללקוחות. עד עתה החברה שלו הצליחה להגיע ל-20 אחוזים ממכירותיה בשיווק ישיר. אניה של החברה Spectrum of the Seas המיועדת לסין תגיע לחופיה ב-2019. פיירפרנצ'סקו ואגו נשיא MSC ציין כי הקלה בחוקי השייט (cabotage laws) הנוגעים להפלגות קרוב לחופי סין ובין נמליה ייסיעו לרומם את ענף הקרוזים. כנראה שיש מקום לאופטימיות ולכן אתר האינטרנט הכתיר את הידיעה שפרסם על הכינוס כ"ענף הקרוזים בסין עובר ממהירות גבוהה לאיכות גבוהה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close
Close