אוניותראשי

PREZIOSA TIME: הצצה לאונייה המשודרגת של MSC

אוניית הפאר של חברת השייט האיטלקית, המתנשאת לגובה של 68 מטר ושאורכה 330 מטר, מספקת נופש הכל כלול חסר דאגות, עם מגוון אטרקציות לגדולים ולקטנים

אוניית הקרוז של חברת השייט האיטלקית MSC, היא פלא טכנולוגי צף, שקשה שלא להתרשם מממדיה העצומים. כשהתקרבנו לנמל ברצלונה לקראת ההפלגה ב-PREZIOSA, שסיימה לא מכבר שדרוג נרחב, לא יכולנו לפספס את האונייה המרשימה המתנשאת לגובה של 68 מטר ושאורכה 330 מטר.

הדבר הראשון המתבקש לעשות על אונייה כה גדולה הוא לגלות את צפונותיה, ולנסות להבין היכן ממוקם החדר שלכם יחסית לחרטום או הירכתיים. אבל גם אם הלכתם לאיבוד, לא נורא – תמיד תוכלו לדגום את 21 הברים, להזיע בחדר הכושר הענק והמאובזר, לשרוף מזומנים בחנויות הדיוטי פרי או בקזינו המפואר והמאובזר שבספינה או סתם להירגע בספא המפנק המציע שלל טיפולים.

גם לילדים יש שפע אטרקציות על סיפון ה-PREZIOSA: באולינג, משחקי מחשב ואפילו נהיגה בסימולטור של פורמולה 1. ואם אתם רוצים להירגע באחת הבריכות או בג'קוזי שעל הסיפון מבלי להידרש להפעיל את הקטנטנים שלכם  – באנייה יש גם מרכז לילדים עם מפעילים מנוסים.

האנייה הזו כל כך גדולה עד שכמעט ולא מרגישים שחולקים אותה עם עוד כ-4,345 נוסעים, זוגות מבוגרים, משפחות עם ילדים, זוגות טריים וקהל צעיר. התחושה המרווחת נובעת לא רק בגלל הגודל שלה אלא גם בזכות עיצוב הפנים והחללים הרבים.

68 מטר גובה, 330 מטר אורך, הפרסיוזה בנמל ברצלונה. צילום: עומרי ברנדייס
68 מטר גובה, 330 מטר אורך, הפרסיוזה בנמל ברצלונה. צילום: עומרי ברנדייס

5 יעדים ב-3 ימים

היעד הראשון אליו הגענו היה פאלמה דה מיורקה, בירת האי מיורקה הידועה בחיי הלילה ובחופים המדהימים שלה. כאשר מגיעים לעיר מומלץ לקחת הסעה מטעם האנייה תמורת 13 אירו. זה חוסך הליכה של קילומטרים עד ליציאה מהנמל, שם ניתן לקחת מוניות למרכז העיר ולקתדרלת לה סאו, במחירים זולים בהרבה.

קתדרלת לה סאו, פאלמה דה מיורקה. צילום: עומרי ברנדייס
קתדרלת לה סאו, פאלמה דה מיורקה. צילום: עומרי ברנדייס

את מיורקה עזבנו לקראת השקיעה בליווי אלפי שחפים אשר יתפסו כל פיסת לחם שתשליכו לעברם. באותו הערב התקיים ערב גאלה המסורתי של הפלגות MSC אליו מוזמנים כל אורחי הפרסיוזה. הערב החגיגי התחיל בהופעה מיוחדת בתאטרון האנייה, המשיך בארוחת ערב חגיגית והסתיים במסיבת ריקודים עד השעות הקטנות של הלילה.

 

לובי האנייה. צילום: MSC
לובי האנייה. צילום: MSC

ים אוכל. גם כשר

האוכל באנייה הפתיע לטובה. בארוחת הערב ניתן להזמין כל מנה בתפריט, כאשר חלקן היו מוצלחות מאוד. האוכל בבופה, הפתוח 20 שעות ביממה, שם הוגשה ארוחת הבוקר וכל ארוחה אחרת שחפצנו בה, לא היה אחיד ברמתו, אבל הפיצות – כיאה לחברה איטלקית – היו מצוינות. מי שלא מסתפק בבופה יכול לדגום את אחת מ-4 מסעדות הנושא של סיפון האנייה, תמורת תשלום נוסף. שומרי הכשרות יכולים להזמין ארוחות כשרות מראש, ובנוסף צוות האנייה, המעניק שירות של 5 כוכבים לכל אורח, ימלא כל בקשת כשרות. ניתן לבקש לעטוף את הכלים בנייר כסף ובנוסף לשנות את מרכיבי המנות שיתאימו לכל דכפין. על האנייה חשוב להצטייד בחבילת אלכוהול בסיסית אשר מקנה אלכוהול חופשי (עד 6 אירו) וגם קפוצ'ינו אמיתי בכל שעה שתחפצו. עלות של חבילה בסיסית כ-35 אירו לאדם ליום. ניתן כמובן לרכוש את חבילות הפרימיום (62/79 אירו ליום) המקנות מגוון גדול יותר.

קזינו ב-MSC Preziosa. צילום: MSC
קזינו ב-MSC Preziosa. צילום: MSC

ה-Yacht Club באנייה היא מחלקת הפרימיום של MSC המבודדת משאר חלקי האנייה, עם חדר אוכל יוקרתי משלו בדק 18, חדרי סוויטות, שירות אישי 24/7 לכל חדר ואזור בריכה וג'קוזי פרטי על גג האנייה.

בכל עגינה ניתן להזמין סיורים מודרכים ביעד. במרסיי לדוגמה, לקחנו סיור אל אקס אן פרובנס, כ-30 ק"מ צפונית לנמל בעיר מרסי, וקיבלנו הדרכה קבוצתית על עיר הבירה של אחד המחוזות היפים בצרפת וביקור בביתו של הצייר הפוסט אימפרסיוניסט, פול סזאן. עלות של סיור בן 4 שעות הוא כ-58 אירו למבוגר ו-44 אירו לילד. ניתן להזמין סיורים לאטרקציות שונות בכל יעד בעלויות שונות (הסיורים בשפה האיטלקית ואנגלית).

ה-Yacht Club באנייה. צילום: רואי אזולאי
ה-Yacht Club באנייה. צילום: רואי אזולאי

אומנם בילינו רק 4 לילות על גבי הפרסיוזה, אבל הספקנו לטייל בברצלונה, פאלמה דה מיורקה, מרסיי ופרובנס ולבסוף גם בגנואה, איטליה, עיר נמל ציורית אשר מזמינה אתכם ללכת לאיבוד ברחובותיה הצרים ולטעום מאכלי ים בסגנון איטלקי. בכל לילה חזרנו לישון באותם החדרים ובאותן מיטות נוחות, בלי לבזבז זמן על נסיעות ליעדים וחיפושים אחר מסעדות ומועדונים שונים. בקיצור, נופש הכל כלול חסר דאגות.

"סוכני נסיעות הם חוד החנית שלנו"

MSC ישראל, בניהולה של טלי נוי, קיימה באניית הפרסיוזה כנס סוכני נסיעות שהוזמנו להתרשם מהאנייה ומהמוצרים של MSC Cruises. הסוכנים קיבלו הרצאה מצוות MSC ישראל והרצאת אורח של עידו גרינברג, הידוע כ-mismas, שהציג לסוכנים איך להפוך רעיון פשוט לעסק פורח דרך שיווק אורגני ברשתות החברתיות.

בת אל עבאס, מנהלת המכירות של MSC ישראל, סיפרה לפספורטניוז: "במהלך השנים האחרונות קיימנו מגוון סדנאות חורף והפעם החלטנו לקיימן על האנייה. סוכני הנסיעות הם חוד החנית שלנו, הם אלו שיודעים להתאים את המוצר בצורה המדויקת ביותר ללקוחות ולכן חשוב לנו לצייד אותם בכלים מתאימים. היום אנחנו עובדים כמעט עם כל הסוכנויות. באמצעות מערכות טכנולוגיות חדשות המשכנו להרחיב את כמות הסוכנים שמוכרים את מוצרי MSC CRUISES".

קבינה עם מרפסת. צילום: רואי אזולאי
קבינה עם מרפסת. צילום: רואי אזולאי

בכנס השתתפו נציגים מסוכנויות הנסיעות המתמחות בקרוזים: בי.די.גרייבר, קרוזים, תלמה תיירות, קשרי תעופה, מונה טורס, אופיר טורס, אשת טורס, ארט טרבל, שוש טורס, טיולי עולם, לכיש טורס, סנודוגס, גולדן טורס  ופאלקס.

נטלי שמעון, מירב עילם, אינה הלמן, גולדן טורס: "המודעות לחופשות קרוז עולה בקרב הקהל הישראלי. חלק מהלקוחות התחילו להזמין נופשים כבר שנה מראש. שינוי בתפיסה של הלקוח הישראלי מכוון שבענף הקרוז קשה להזמין ברגע האחרון. לקוחות מחפשים את הקשר עם הסוכן וחשוב להם יותר המסלול והמחיר של הקרוז יותר מאשר החברה המשיקה אותו. MSC בשנים האחרונות העלו את הרמה בים התיכון, עם אניות גדולות חדשות ומשופצות. ומבחינת המחיר אין תחרות לזוגות ומשפחות שמחפשות חדרים ל-5 נפשות".

חיים כץ, גולדן טורס: "שייט נותן מענה מצוין לקהל הישראלי, יש כל כך הרבה אטרקציות על גבי האנייה שכלולים במחיר ובעצם המחיר שמשלמים כולל את כל ההוצאות הקטנות/גדולות שישי בטיול בחו"ל, כמו פארק מים, נסיעות, הופעות, באולינג וכל הוצאה קטנה של קפה ומאפה לאורך טיול שלם. כאן על הספינה עונים על כל הצרכים וברמת שירות גבוהה מאוד. בעניין הכשרות – יש את האוכל הכשר שהוא לא כל כך טוב. אבל בהחלט ניתן מענה לדרישות של מארז הכלים בנייר כסף ושינויי מרכיבים במנות. בחברות האמריקאיות יש מענה טוב יותר לנושא הכשרות אבל MSC עושים את המאמצים לשפר את המענה לכך".

מועדון הריקודים באנייה. צילום: עומרי ברנדייס
מועדון הריקודים באנייה. צילום: עומרי ברנדייס

שוש משלניק, שוש טורס: "העבודה מול MSC ישראל היא מאוד אישית ונוחה. יש תמיד למי לפנות ולקבל הערות ומרגישים שהם לא מפסיקים לשפר את השירות ואת המוצר. זו פעם ראשונה שלי על שייט באנייה של MSC והופתעתי לטובה מהמרחבים באונייה מהברים והמועדונים ומהעיצוב הכללי של האנייה. אני מאוד ממליצה למשפחות על האנייה. יש לילדים תעסוקה מלאה ומגוון אוכל גדול מאוד".

איתי בר יוסף, אופיר טורס: "מה שבולט בהפלגה זו של MSC מבחינתי אלו החברה הצעירים שרואים בכל מקום על האנייה, ועל כך שניתן לעשן במקומות רבים על הסיפון בלי הרבה קשיחות. מרגישים אווירה יותר קלילה ופחות מעונבת. לפי דעתי מתאים הרבה יותר לצעירים ולמשפחות ובטוח לקהל הישראלי בכלל. האוכל באנייה לא היה מדהים בעיקר שמשווים לחברות הקרוז האמריקאיות. אבל לא נשכח שהמחיר משמעותית נמוך מהחברות האחרות וחד משמעית מקבלים "ואליו פור מאני" (עלות תועלת), האנייה נראית נהדר והמתקנים והאטרקציות ברמה גבוהה. אנחנו כסוכנים תמיד מכוונים לאניות החדשות ולמילה האחרונה בעולם הקרוז, אבל הפרסיוזה, שהיא כבר בת מספר שנים, היא לא מענקיות הצי והיא אנייה מצוינת שנראית טוב וחדשה. מבחינתי, יש באניות כאלו מה להציע לקהל הישראלי".

הכותבים היו אורחים של MSC Cruises.

תגיות

כתבות קשורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ראה גם

Close
Close
Close